Zastosowania Floatingu

Zdrowie

Floating umożliwia naszym ciałom odzyskać swój naturalny stan dostrajania - zdrowie.

Za pośrednictwem różnego rodzaju testów w tym: EMG, EEG, pomiar ciśnienia krwi oraz niektórych wskaźników biochemicznych, naukowcy stwierdzili, że kabina deprywacji sensorycznej może wprowadzić w stan nadzwyczaj głębokiego relaksu. Ten stan relaksu jest sam w sobie korzystny dla zdrowia, ponieważ pozwala organizmowi utrzymać swój wewnętrzny system kontroli i równowagi - homeostazę. Oznacza to, że ciało ma swoje własne bardzo skuteczne metody utrzymania się na optymalnym poziomie dobrobytu. Pewne mentalne nastawienie może jednak zakłócić działanie tego delikatnego mechanizmu. Stres powoduje szkody w organizmie co upośledza naturalne procesy biochemiczne. Pod wpływem stresu wydzielamy duże ilości kortyzolu, który tłumi układ odpornościowy. Badania wykazały, że w kabinie relaksacyjnej poziom kortyzolu zmniejsza się. Obniżają się również stężenia innych hormonów związanych ze stresem, takich jak: adrenalina, noradrenalina czy ACTH, a także innych szkodliwych substancji chemicznych.

Dzięki kabinie pokonasz stres, zwalczysz wysokie ciśnienie krwi, zmniejszysz ból głowy, pozbędziesz się złych nawyków, zwiększysz koncentrację...korzyści można wymieniać bez końca. Unosząc się na wodzie bez światła, dźwięku i dotyku jesteś w stanie dostroić się do głębokiej relaksacji, która przynosi same pozytywne fizyczne i psychiczne korzyści. Zaobserwujesz je już w kabinie i na pewno będą Ci towarzyszyć jeszcze na długo po opuszczeniu Float Spa.

Głęboka relaksacja jest też korzystna pod innym względem. Terapia unoszenia się na wodzie prowadzi do zwiększenia świadomości sensorycznej, lepiej czujemy i rozumiemy nasze ciało i jesteśmy w stanie bardziej efektywnie regulować procesy w nim zachodzące. A świadomość i kontrola wyobrażeń mentalnych jest kluczem do samoregulacji.

Kabina relaksacyjna to najlepsze miejsce na tej planecie, gdzie możemy odpocząć, odmłodnieć, wyeliminować ból i przywrócić piękno.

Źródło:
Michael Hutchison "Book Of Floating"
"The Prevention How-To Dictionary of Healing remedies and Techniques" by the Editor of Prevention Magazine; John Feltman, Rodal Press, 1992.

Płynące Korzyści Dla Zdrowia:

  • łagodzenie i eliminowanie różnego rodzaju bólów i stanów zapalnych
  • przyspieszona rehabilitacja i rekonwalescencja
  • wzmocnienie układu odpornościowego
  • zmniejszenie ryzyka chorób układu krążenia
  • łagodzenie objawów chorób układu oddechowego
  • redukcja stresu, napięcia, lęków, fobii, natręctw
  • eliminacja zmęczenia, poprawa jakości snu
  • uzupełnienie niedoborów magnezu
  • wspomaganie profilaktyki i leczenia wielu chorób
  • leczenie artretyzmu, reumatyzmu, obrzęków kończyn
  • lezenie przeziębień oraz wspomaganie leczenia chorób górnych dróg oddechowych
  • poprawa przemiany materii, odchudzanie
  • oczyszczanie organizmu z toksyn

Zalecenia (przykłady)

Dla osiągnięcia zauważalnego efektu trzeba należy min. 3 sesje w krótkich odstępach, nie dłuższych niż 7 dni
1 sesja poprawia krążenie, eliminuje zmęczenie, oczyszcza organizm i uzupełnia niedobór magnezu
Systematyczność: min. 3-4 sesje w miesiącu dla poprawy stanu zdrowia

uwagi: aby osiągnąć, zwiększyć lub utrzymać efekt ważna jest systematyczność / skorzystaj z karnetu