Zastosowania Floatingu

Nauka / Kreatywność

Relaksacja uaktywnia prawą półkulę mózgową, dzięki czemu zaczynamy być bardziej kreatywni, zapamiętujemy szybciej i więcej, poprawia się nasza koncentracja. Myślimy bardziej twórczo i pozytywnie.

Zmniejszenie bodźców sensorycznych powoduje, iż zwykle dominującej lewa półkula mózgu zostaje nieco spowolniona, a prawa staje się bardziej aktywne. Pozwala to na synchronizacje obu półkul, co daje poczucie harmonii i równowagi. Prawa półkula jest w stanie wyrazić się dokładniej, co zwiększa kreatywność i pobudza wyobraźnię.

Liczne głębokie przeżycia estetyczne i momenty twórczej iluminacji zawsze miały miejsce w okolicznościach, w których zmysłowe doznania zostały zmniejszone w jakiś sposób. Istnieje wiele opowieści o takich chwilach inspiracji i kreatywności - historie artystów, pisarzy czy naukowców, którzy patrząc w niebo czy samotnie wędrując po plaży doświadczyli nagłych objawień. Zasadniczym elementem całego twórczego myślenia jest koncentracja osiągnięta dzięki ograniczeniu stymulacji sensorycznej.

Zbiornik deprywacji sensorycznej to optymalne środowisko do wizualizacji. Wizualizacja jest obrazem powstającym przed twoim wewnętrznym wzrokiem. Z obrazem tym łączy się szereg powiązanych ze sobą myśli, odczuć i innych wrażeń. Głęboka relaksacja sprawia, że mózg zaczyna generować powolne i rytmiczne fale theta, które w normalnych warunkach pojawiają się kiedy wędrujemy z świadomego płytkiego snu do głębokiego, i z powrotem gdy się wybudzamy. Wszystkie metody wizualizacji wykorzystywane w całej historii podkreślają, że stan głębokiego relaksu jest niezbędny do skutecznej wizualizacji. Głęboki i silny relaks psychiczny sprawia, że spontanicznie i bez wysiłku naszym oczom ukazują się rozmaite obrazy i scenki.

Kabina floatingowa z każdego może uczynić geniusza, a jej zdolność do wprowadzania nas w stan theta sugeruję, że jest wszechstronnym narzędziem do zwiększenia kreatywności. Warunki w niej panujące to idealne środowisko dla naszego umysłu, gdyż relaks odgrywa ważną rolę w procesie twórczym. Unosząc się na wodzie możesz spojrzeć na swoje życie i problemy z bardziej obiektywnej perspektywy, gdzie odpowiedzi na wszystkie pytania są oczywiste. Dzięki kabinie uwolnisz swój potencjał, rozbudzisz wyobraźnię, bardziej otworzysz się na świat który Cie otacza i zaczniesz dostrzegać szczegóły których dotąd nie zauważałeś. Zapamiętywanie i nauka będą łatwe jak nigdy. Wyostrzysz swoją intuicję, zwiększysz kreatywność, a Twoją głowę przepełnią niezwykłe pomysły i wizje.

Źródło:
Michael Hutchison "The Book of Floating"
Shoshana Leibner "Pływające Yoga"

Zalecenia (przykłady)

Dla osiągnięcia zauważalnego efektu należy odbyć min. 5 sesji w krótkich odstępach, nie dłuższych niż 7 dni
już 1 sesja 60 minut daje ulgę w bólu, a nawet likwiduje drobne urazy
średnio 5-12 sesji potrzeba dla poprawy sprawności umysłowej i kreatywności
Systematyczność: min. 3-4 sesji w miesiącu dla polepszenia sprawności umysłowej

uwagi: aby osiągnąć, zwiększyć lub utrzymać efekt ważna jest systematyczność / skorzystaj z karnetu