Zastosowania Floatingu

Medytacja

Myślisz, że medytacja to skomplikowana praktyka?

Dla większości z nas hasło "medytacja" kojarzy się z postacią nieobecnego duchem mnicha siedzącego w ciszy ze skrzyżowanymi nogami. Tymczasem nie zdajemy sobie sprawy, że nasz własny umysł wymusza często podobny stan robiąc nam krótkie przerwy w świadomym postrzeganiu rzeczywistości. Organizm regeneruje się w ten sposób, warto zatem dać mu więcej okazji do odpoczynku.

Medytacja to stan świadomości, kiedy nasz umysł jest wolny od rozproszonych myśli, to sztuka trwania w stanie głębokiego skupienia i spoglądania wewnątrz siebie. Ideą medytacji jest skupiać się na jednej, relaksującej myśli przez dłuższy czas. Obiektem koncentracji może być oddychanie, jakiś konkretny obiekt, dźwięk lub wyobrażona scena. Dzięki temu Twój umysł wypoczywa, nie myśląc o problemach, które powodują stres. To daje Twojemu organizmowi czas na rozluźnienie, odzyskanie sił i pozbycie się toksyn.

W kabinie floatingowej (relaksacyjnej) możesz osiągnąć stan podobny do tego jaki buddyjscy mnisi czy jogini osiągają podczas długotrwałej medytacji.

Czas spędzony w zbiorniku pozwoli Ci odpocząć, odpuścić, poczuć samego siebie i nauczyć się relaksu, będziesz zaskoczony jak szybko i bez jakiegokolwiek wysiłku osiągniesz wewnętrzny spokój. Nie ma tu żadnego dźwięku, światła, dotyku, a Ty jesteś zawieszony w ciepłym roztworze słonej wody. Warunki tu panujące natychmiast wprowadzą Cie w stan medytacji, a Twój umysł ,,przełączy" sie na fale theta.

Dzięki medytacji w kabinie doświadczysz:

  • Uczucia głębokiego i błogiego relaksu
  • Głębokiego połączenia umysłu i ciała
  • Przypływu inspiracji i kreatywności
  • Lepszego zrozumienia ludzkich uczuć i emocji
  • Głębokiej bliskości fizycznej i duchowej z partnerem
  • Niekończącego się uczucia radości
  • Przypływu energii

Medytacja w kabinie relaksacyjnej pozwala zatrzymać się i spojrzeć na świat z innej perspektywy. Dzięki niej możemy usłyszeć potrzeby płynące z naszego serca i ciała. Zwolnij więc i udaj się do naszych kabin...w podróż w głąb siebie, gdzie czas i przestrzeń przestają istnieć.

Źródło: Dr John C. Lilly "The Deep Self"

Joga

Relaks jest czymś więcej niż odpoczywaniem - jest świadomym rozluźnianiem ciała. Praktyka jogi, w której wykonuje się poszczególne ćwiczenia, spokojnie oddychając wydaje się być idealnym środkiem relaksacyjnym. Serię niektórych asan możesz wykonywać również w kabinie relaksacyjnej!

Floating pomaga praktykować jogę, przenosi Cię w stan medytacji, uczy jak się zrelaksować i skoncentrować na własnym oddechu. Pozbawiony grawitacji, unosząc się w kabinie spojrzysz na swoje ciało z nowej perspektywy, nauczysz się odpuszczać i odkryjesz samego siebie. Mamy tendencję do magazynowania wspomnień i ocenianiu nas samych na ich podstawie. Floating szybko pozwoli Ci zrozumieć, że jesteś czymś więcej niż zbiorem wspomnień, skupisz się na tym co jest tu i teraz a przeszłość i negatywne wzorce zostawisz za sobą. Sesja w kabinie to przerwa od rutyny i codziennego zgiełku, spokój, cisza, głęboki relaks. Ten rodzaj głębokiej relaksacji daję energię i pęd do realizacji pomysłów i celów. Wyciszone i rozluźnione ciało pozwala na głębszą koncentrację i skierowanie świadomości do wnętrza, skąd bije źródło naszej wewnętrznej harmonii.

Oddychanie

Oddychanie jest czymś co robimy cały czas automatycznie i niezauważalnie. Czasem żyjemy w szybkim tempie, jesteśmy zmęczeni i zaniedbani, nie zwracamy jednak uwagi na to, że nasz oddech się skraca i jest płytki. Każdego dnia powinniśmy znaleźć chwilę, aby odpocząć i głęboko pooddychać. W kabinie relaksacyjnej możemy stać się bardziej świadomi procesu oddychania i skupić się na powolnym wdychaniu i wydychaniu powietrza. To idealne miejsce do pracy nad swoim oddechem. Świadomie prowadzony oddech powoduje otwarcie centrów energetycznych, swobodny przepływ energii przez ciało, odblokowanie emocji i wręcz genialne spostrzeżenia dotyczące własnej rzeczywistości. Powoduje to większą świadomość siebie i swoich potrzeb. Sposób oddychania ma również ogromny wpływ na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne, a zwłaszcza na umiejętność opanowywania stresów i na samopoczucie. Gdy nasz oddech się uspokaja my też się uspokajamy, nasze tętno zwalnia, spada ciśnienie krwi, rozluźniają się mięsnie a stres odpływa.

Nasz oddech może uzdrowić nasze ciało, bo świadomy oddech to oddech który leczy!

Zalecenia (przykłady)

Dla osiągnięcia zauważalnego efektu należy odbyć min. 3 sesje w krótkich odstępach, nie dłuższych niż 7 dni
już 1 sesja 60 lub 90 minut jest porównywalna z udaną medytacją, a często odczucia są mocniejsze
średnio 5-10 sesji potrzeba dla osiągnięcia silnych stanów medytacyjnych
Systematyczność: min. 1 sesja w tygodniu dla osiągnięcia stanów medytacyjnych

uwagi: aby osiągnąć, zwiększyć lub utrzymać efekt ważna jest systematyczność / skorzystaj z karnetu