Zastosowania Floatingu

Ból

Ból to tajemnicze uczucie. Podczas gdy jego wartość w unikaniu szkody dla organizmu jest oczywista, nie zawsze jest jasne jakie korzyści ma ból przewlekły. Nasze ciała zawierają naturalne środki przeciwbólowe, które są tak samo skuteczne lub nawet bardziej niż leki. Są to hormony zwane endorfinami. Nie mamy świadomej kontroli nad nimi, ale one przez cały czas kontrolują wszystkie aspekty naszego ciała.

Unoszenie się na powierzchni ciepłej wody automatycznie powoduje, że przechodzimy w stan relaksu, a następnie w stan głębokiego relaksu. Głęboki relaks powoduje, że mózg uwalnia endorfiny, które wpływają na redukcję bólu. Efekt ten jest mocny i wykazano go wiele razy w badaniach i doświadczeniach naukowych.

Wydaje nam się, że leżenie w łóżku jest doskonałym lekarstwem na ból, często jednak nie przynosi ono żadnej ulgi. Zawsze wiąże się z naciskiem, który zmniejsza dopływ krwi do pewnych obszarów naszego organizmu, co zmusza nas do regularnej zmiany pozycji. A ciągłe kręcenie się i układanie nie wpływa na zmniejszenie bólu. Podczas floatingu nie ma ruchu i żadnego obciążenie na nasze ciało, nie pracuje żaden mięsień, a my nawet nie czujemy, że stykamy się z jakąś powierzchnią. Przemawia to za tym, iż sesje w kabinie wpływają na nas korzystniej i wydajniej niż leżenie w łóżku.

Wielu osób, które próbowały sesji w kabinach floatingowych w celu złagodzenia bólu, poczuło ulgę. Byli zdumieni, że mogą normalnie funkcjonować przyjmując mniejsze dawki leków przeciwbólowych lub w ogóle je odstawiając. Badania niemieckich naukowców pokazują, iż terapia metodą REST (pobyt w kabinie floatingowej) jest skuteczna w łagodzeniu skutków fibromialgii. Przynosi ulgę w bólu, rozluźnia mięśnie i polepsza samopoczucie oraz przywraca fazę REM podczas snu.

Zalecenia (przykłady)

Dla osiągnięcia zauważalnego efektu należy odbyć min. 5 sesji w krótkich odstępach, nie dłuższych niż 7 dni
już 1 sesja 60 minut daje ulgę w bólu, a nawet likwiduje drobne urazy
średnio 8-12 sesji potrzeba dla zredukowania lub eliminacji bólu
Systematyczność: min. 1 sesja w tygodniu dla uwolnienie się od bólu lub 2-3 sesje po 45 / 60 minut lub w tygodniu przy silnych bólach

uwagi: aby osiągnąć, zwiększyć lub utrzymać efekt ważna jest systematyczność / skorzystaj z karnetu