Zastosowania Floatingu

Bezsenność

Sen jest częścią naszego naturalnego życia i ma oczywiste korzyści doświadczane przez nas wszystkich. Czasami z różnych powodów sen ten jest zaburzony. Może to być dla nas dużym obciążeniem i na pewno będzie rzutować na nasze zdrowie i samopoczucie.

Czy często nie możesz zasnąć, nawet gdy jesteś zmęczony? Czy budzisz się w środku nocy i z niepokojem czasami godzinami przekręcasz się z boku na bok? A może budzisz się niewyspany, brakuje Ci energii? Bezsenność jest częstym problemem, który ma katastrofalny wpływ na nasz nastrój, stan zdrowia i zdolności do funkcjonowania w ciągu dnia. Bezsenność przejmuje kontrolę nad całym organizmem, zaburza jego funkcjonowanie na wielu poziomach. Bycie ciągle niewyspanym wywołuje chroniczne zmęczenie, rozdrażnienie, spadek nastroju. Pojawiają się trudności z koncentracją i wykonywaniem zadań, a także kłopoty z pamięcią. Ma to również konsekwencje na polu zawodowym i w relacjach z bliskimi. Przewlekła bezsenność może nawet przyczynić się do poważnych problemów zdrowotnych takich jak cukrzyca czy choroby serca.

Bezsenność dotyka wszystkich, bez względu na płeć i wiek. To niewiarygodne, ale cierpi na nią co trzeci Polak. Bezsenność klasyfikuje się na wiele sposobów. Może ona oznaczać kłopoty z zasypianiem, kontynuowaniem snu i wczesne budzenie się. Ponieważ różne osoby potrzebują różnych ilości - zależy indywidualnie od organizmu i stylu życia bezsenność definiuje się również jako niezdolność do uzyskania ilości snu potrzebnego, aby obudzić się dostatecznie wypoczętym. I nie liczba godzin snu jest tu ważna ,ale jakość. Nawet jeśli śpimy w nocy osiem godzin, jeśli w ciągu dnia towarzyszy nam senność i zmęczenie, może być to bezsenność.

Jest wiele czynników wpływających na nocny wypoczynek, jednakże tym, który ma największe znaczenie jest stres i niepokój (Nadmierne obciążenie emocjonalne, konfliktowe sytuacje, przeciążenie obowiązkami, urazy psychiczne, skłonność do nadmiernego przejmowania się, obawy o pracę, szkołę, zdrowie, rodzinę...). Zanim zdecydujesz się na kurację lekami i faszerowaniem się chemią, wypróbuj kabinę relaksacyjną.

Wypoczywając w kabinie floatingowej (relaksacyjnej) w naturalny sposób uwalniamy się od wszelkiego napięcia, stresu i zmartwień, które stale zaprzątają nam głowę. Skutkuje to poprawą jakości snu i wyeliminowaniem problemu bezsenności. Wreszcie możemy spać spokojnie, cieszyć się regenerującym snem i budzić się wypoczęci i odświeżeni. Badania niemieckich naukowców pokazują, iż terapia metodą REST (pobyt w kabinie floatingowej) przynosi trwałe efekty, w postaci przywrócenia fazy REM podczas snu.

Zalecenia (przykłady)

Dla osiągnięcia zauważalnego efektu należy odbyć min. 3 sesje w krótkich odstępach, nie dłuższych niż 7 dni
w zależności od przypadku już po 1 sesji 60 lub 90 minut można pozbyć się napięcia co przekłada się lepszy sen
średnio 8-14 sesji potrzeba na zredukowanie problemów z bezsennością lub całkowite uwolnienie się od nich
Systematyczność: min. 1 sesja w tygodniu dla uwolnienie się od bezsenności

uwagi: aby osiągnąć, zwiększyć lub utrzymać efekt ważna jest systematyczność / skorzystaj z karnetu