Artykuły

Techniki Relaksacyjne

Techniki Relaksacyjne w Kabinie

Uwolnij napięcie i pozwól sobie odpocząć i zatopić głębiej w relaksacyjny i hipnotyczny stan.

Żaden wysiłek nie jest wymagany, ani potrzebny aby czerpać korzyści z sesji floatingowych. Zaleca się nawet, aby w czasie pierwszych wizyt po prostu wszystko sobie odpuścić i specjalnie o niczym nie myśleć. Jeżeli jednak chcemy zintensyfikować nasze doznania w kabinie, istnieje kilka dodatkowych technik, które można wykorzystać w celu zwiększenie korzyści. Są one przydatne w szczególności gdy chcemy osiągnąć konkretny cel, taki jak utrata masy ciała, uwolnienie się od nałogu czy poprawa wydajności fizycznej.

 

Świadomość oddechu i ciała

Pomoże Ci odpuścić i osiągnąć głębszy poziom relaksu, a także przywrócić równowagę psychiczną, wyciszyć złe emocje i solidnie dotlenić organizm Technika ta może być wykonywana na kilka sposobów:

• Skupić się na oddychaniu.

• Głęboko wdychać i wydychać powietrze. Wdech robić nosem, a wydech ustami.

• Oddychać jedynie przez nos. Dodatkowo można liczyć do dziesięciu.

• Skupić się po kolei na każdej części ciała i starać się zrelaksować ten obszar.

• Można również wizualizować sobie lecznicze światło lub relaksujące ciepło bijące z każdej strony.

 

Autohipnoza i sugestie (afirmacje)

Hipnoza jest często traktowana jako szczególny stan, osiągany jedynie przy pomocy psychoterapeuty. W rzeczywistości, często w naszym życiu jesteśmy w stanie lekkiej hipnozy - kombinacja relaksu i skupionej uwagi (podczas słuchania ulubionej muzyki lub czytania ciekawej książki). Badania pokazują, że stan ten jest korzystny sam w sobie, ale połączenie go z sugestiami czyni z niego naprawdę potężne narzędzie. Floating i sugestie to bardzo skuteczny sposób na zmniejszenie bólu, dotarcie do wspomnień, zmianę wyglądu, eliminację niepożądanych nawyków, szybsze uzdrowienie i wzmocnienie pozytywnej postawy i przekonań.

Podążaj za poniższymi zasadami, niezależnie od wymaganego celu :

Powtórz: Powtarzanie sugestii i robienie tego na różne sposoby (używanie odmiennych słów i obrazów) zwiększa ich skuteczność.

Użyj czasu teraźniejszego: Używaj takich słów jak: "jestem", "posiadam", a nie "zrobię" lub "będę", które odnoszą się do przyszłości a nie do tego co jest prawdziwe TERAZ.

Użyj pozytywnych stwierdzeń: Badania pokazują, że mózg reaguje bardziej przychylnie na pozytywne stwierdzenia, takie jak: " To jest moja idealna waga", a nie " Nie jestem otyła". Negatywne oświadczenie kładzie nacisk na myśl "otyła", zamiast na pożądaną myśl "mam idealną wagę".

Przeżyj to jako prawdę: Uwierz i poczuj, że propozycja jest prawdziwa. Kiedy przeżycie stanie się prawdziwe w Twojej wyobraźni, podświadomość może wtedy przyjąć je jako prawdę.

Bądź dokładny: Skup się na konkretnych wynikach, a nie ogólnych postawach : " Sprzedaje dom Pana Kowalskiego", a nie "Jestem dobrym sprzedawcą".

Wizualizuj: Łącz obrazy wizualne z sugestiami i zobacz siebie osiągającego sugerowane postawy i wyniki.

Bądź rytmiczny: Dostęp do prawej półkuli mózgu może być wzmocniony poprzez znalezienie naturalnego rytmu dla sugestii - takiego jak intonowanie piosenki lub poezji. Odkryj naturalne tempo i powtórz.